EKONOMIKA / Bydlení

Popis: Ilustrační foto.
Ilustrační foto.
2.5.2017

Češi se kvůli rodině stěhují více než kvůli práci

Češi se nejčastěji stěhují kvůli rodině a nejméně často kvůli práci. Neradi také opouštějí místo svého rodiště, podle údajů Českého statistického úřadu tvoří rodáci v průměru polovinu obyvatel všech obcí. Pokud už se rozhodnou místo svého narození opustit, míří nejčastěji do Prahy, kde je největší meziroční přírůstek obyvatel v České republice. Situaci na trhu s byty v hlavním městě to neusnadňuje. Zájem o byty je velký. Sílící poptávka je i o rozvíjející se předměstské lokality.

„Trend z devadesátých let, kdy lidé odcházeli do menších obcí a vesnic, už dávno pominul. V současné době zaznamenáváme trend stěhování lidí z centra města na předměstí. Jedním z důvodů je samozřejmě cena. V centru může stát byt 2+kk až pět milionů korun, za stejnou cenu pořídíte na předměstí byt 3+kk,“ vysvětlil ředitel společnosti Star Group Tal Grozner.

Podle Tala Groznera bydliště mimo centrum vyhledávají především lidé, kteří se do Prahy stěhují z menších měst a obcí a rodiny s dětmi. „Lidé, kteří nejsou zvyklí na ruch velkoměsta, obvykle kupují nemovitosti dál od centra v blízkosti zeleně, kde mají také veškeré zázemí, jako je supermarket, restaurace a místa pro sport. Většina klientů našeho projektu jsou obyvatelé z celé Prahy a mimopražští, kteří přišli do Prahy za prací a kupují si zde první bydlení,“ upřesnil Tal Grozner.

Rozhodnutí změnit bydliště pro Čechy není jednoduché, obyvatelé větších měst neradi opouštějí svá rodiště. Podle statistik OECD jen tři až pět procent Čechů změnilo své bydliště kvůli práci, zato kvůli rodině se jich přestěhovalo až šedesát procent. „Mladí lidé dnes zůstávají co nejdéle u rodičů a potom si obvykle pořizují byty s partnerem. Výběr bytu tak představuje jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v životě, a je tedy často doprovázen emocemi,“ uvedl Tal Grozner.

V současné situaci na realitním trhu, kdy poptávka převyšuje nabídku, mohou mít lidé tendenci koupit byt co nejrychleji. To je podle Groznera chyba. „Je třeba si uvědomit, že lidé v novém bytě nejen vychovají děti, ale pravděpodobně i zestárnou. Proto by měli vybírat byty, které budou prostorově odpovídat potřebám rozrůstající se rodiny, stejně jako době, kdy děti takzvaně vyletí z hnízda a manželé zůstanou sami,“ řekl Tal Grozner. Také by si měli vytvořit vztah k lokalitě, v níž budou žít, a podílet se na jejím zvelebování a komunitním životě. To znamená nechat se ovlivnit emocemi, které v nich dané místo vzbuzuje.

„Lokalita je hned vedle ceny hlavním kritériem při výběru nemovitosti. Při stále rostoucích cenách bytů si lidé dobře rozmýšlejí, kam své peníze investovat. Ideální jsou právě rozvíjející se městské čtvrti, kde cena nemovitostí dosáhne vrcholu až za několik let. V poslední době také přibývá případů, kdy rodiče darují větší byt dospělým dětem a sami se přestěhují do menšího. V těchto případech by měli myslet na co největší zhodnocení nemovitosti do budoucna,“ doplnil Tal Grozner.

Autor / zdroj: Petra Hanušková

Doporučujeme

Vývoj, výroba a distribuce doplňků stravy a kosmetických přípravků na přírodní bázi

Firma Petr Rulc - KC byla založena v roce 1990. Všechny naše produkty mají společné to, že při správném užívání nemají žádné kontraindikace, neboť obsahují pouze to, co organismus podpoří, nikoliv však zatíží. Díky účinkům a vysoké kvalitě zvyšují imunitu, podporují zdraví i chuť do života, což napomáhá zvládat každodenní stres a preventivně působit proti rozvoji civilizačních nemocí.

DALŠÍ ČLÁNKY

Post

České ragby vstupuje do další sezóny s novým kapitánem i hlavním partnerem

Na další sezónu je české ragby připraveno po všech směrech. Do týmu národní reprezentace přišel na pozici kapitána Vojtěch Havel, změny se však udály

Post

Cocotte Minute se na turné rozloučí s comebackovou deskou a poodkryjí jejich budoucnost

Cocotte Minute se záhy rozjedou na turné, na kterém se symbolicky rozloučí s jejich comebackovým a zároveň zatím posledním albem „!Rituál, kmen a srdc

Post

Prodejna Lidl v České Kamenici získá nový interiér

Prodejna Lidl v České Kamenici získá během několika málo dní moderní interiér s prvky prodejen nové generace. Prodejna je uzavřena od 8. července do

Reklama

Reklama

PARTNEŘI

garaze.fabrego.cz Maminčino koření www.ippolna.cz www.casopis-dracek.cz www.beautyexpo.cz www.kcrulc.cz

REKLAMA